Schadeproces

Vervelend dat u schade heeft, maar wij bij Autoschade Bronneberg in Born helpen u graag weer op weg. Wij zijn al jaren een gecertificeerd Focwa bedrijf en werken volgens de hoogste normen in schadeherstel en zijn bij praktisch alle verzekeringsmaatschappijen aangesloten.

Dat betekent: kwalitatieve reparaties zonder rompslomp voor u. Bij Autoschade Bronneberg werken we volgens een stappenplan, onderstaand een korte uitleg. Heeft u vragen of wilt u nog meer weten kom dan gerust langs in Born of bel ons op 046-4492929.  Ook kunt u uw schade online melden middels onderstaande button, wij nemen dan zsm. contact met u op. 

MELD UW SCHADE ONLINE!
KLIK HIER
1
INTAKE

Bij binnenkomst wordt er een dossier aangemaakt met uw persoonsgegevens en de schade gegevens. Aan de hand van dit dossier wordt de schade beoordeeld en dekking aangevraagd, we kunnen samen het schadeformulier verder invullen. Vervolgens wordt er een datum voor herstel vastgesteld en eventueel vervangend vervoer ingepland. U kunt ook gebruik maken van onze haal en breng service.  Wat hebben wij van u nodig:
• Kentekenbewijs
• Groene kaart
• Rijbewijs
• Telefoonnummer
• E-mail adres 

2
SCHADE VASTSTELLEN

Onze schade managers beoordelen vervolgens de schade aan uw voertuig. Er worden foto’s gemaakt en aan het dossier toegevoegd. Wanneer het noodzakelijk is om de schade beter te beoordelen worden eventueel delen gedemonteerd.  De boordcomputer wordt uitgelezen om eventuele storingen vast te leggen en de schade volledig (optisch en onderhuids) op te stellen. 

3
CALCULATIE

De volgende stap is om de schade met behulp van Audatex vast te leggen. De calculatie wordt samen met de gemaakte foto’s aangeboden aan de verzekeringsmaatschappij. Na goedkeuring kunnen we starten met de reparatie. Door het vertrouwen dat de verzekeringsmaatschappijen in ons stellen, mogen we in de meeste gevallen al met de reparatie beginnen, nog voordat de schade expert uw auto heeft beoordeeld. 

4
DEMONTAGE / PLAATWERKERIJ

Beschadigde en kapotte delen worden gedemonteerd en vervangen door originele nieuwe merk delen. De te vervangen onderdelen worden gescheiden en milieu bewust afgevoerd. Delen welke voor herstellen in aanmerking komen, worden met behulp van moderne technieken en geavanceerde apparatuur hersteld. 

5
VOORBEWERKING

Op de voorbewerkingsafdeling worden de nieuwe en herstelde delen strak gemaakt zodat het spuitwerk succesvol kan verlopen. Kleine oneffenheden worden weg gewerkt en plaatwerk wordt voorbewerkt voor een goede hechting van de lak. De delen worden voorzien van een duurzame grondlak en gedroogd met infrarood en UV lampen. 

6
SPUITERIJ

Als eerste wordt de juiste kleur gemeten en door een computergestuurd systeem wordt de lak gemengd. De auto wordt in onze hyper moderne spuitcabine klaar gezet, waar vervolgens de te spuiten delen met water gedragen lak , volgens fabrieksnormen, opnieuw worden gespoten. De warme lucht in de spuitcabine zorgt er voor dat de lak op de meest ideale temperatuur goed kan drogen, zodat deze wederom bestand is tegen invloeden van buitenaf. 

7
MONTAGE

De auto is nu klaar om weer opgebouwd te worden. Spiegels, lijsten, bumpers, etc. worden weer gemonteerd. Storingen worden uitgelezen en gereset, software wordt opnieuw geladen en vloeistoffen worden gecontroleerd en eventueel bijgevuld.  Na een strenge eindcontrole van onze schade manager geeft Autoschade Bronneberg 4 jaar Focwa-garantie op de uitgevoerde werkzaamheden en levenslange garantie op het lak systeem. 

8
AFLEVERING

Na een uitgebreide wasbeurt is uw auto weer klaar om afgehaald te worden. Autoschade Bronneberg probeert de schade altijd rechtstreeks met uw verzekeringsmaatschappij af te handelen, een eventueel eigen risico en/of BTW bedrag dient zult u zelf te voldoen.